Smartphone slecht voor gezondheid

We weten al een tijd dat een mobiele telefoon niet goed is voor onze gezondheid door de microgolf straling. Uit een onderzoek van de Environmental Health Trust (EHT) is ook gebleken dat het hoofd van een kind twee maal zoveel van deze straling absorbeert dan een volwassenen.

Ook is gebleken uit een onderzoek van de Federal Communications Commission (FCC) uit Amerika dat de stralingen van de telefoons 4 tot 7 keer sterker zijn bij mensen die de telefoon in hun broekzak of bovenkleding dragen. Ook nu kunnen we ervan uitgaan dat dit voor kinderen nog vele malen hoger ligt.

Veel mensen laden de telefoon ’s nachts op terwijl zij liggen te slapen zodat ze de nieuwe dag weer met een volle batterij kunnen beginnen. Echter is Apple begonnen met het introduceren van zeer korte oplaad kabels en aangezien veel mensen de telefoon ook als wekker gebruiken, ligt deze dus vaak naast of op het bed. Soms zelfs naast of onder het kussen. Hierdoor hebben we dus de hele nacht te maken met de microgolf stralingen.

Opladers.nu heeft hier een oplossing voor, die helaas de stralingen wegneemt, maar die er wel voor zorgt dat de telefoon op een grotere afstand kan worden neergelegd. Namelijk, 2 en 3 meter kabels. Zo kunt u al een iPhone oplader bestellen met een kabel van 2 meter voor € 10,95 en een van 3 meter voor maarliefst € 12,95.

Het lost helaas niet alles op, want de telefoons zullen altijd blijven stralen, maar dit beperkt de schade enigszins. Heeft u toch helemaal genoeg van telefoons? Je oude telefoon inleveren is dan ook nog een optie!

Denk aan je gezondheid

Het is erg belangrijk om aan je gezondheid te denken. Een ziekte is immers zo opgelopen waardoor je een aantal dagen op bed moet liggen. Maar misschien vraag je je af hoe je op je gezondheid kunt letten en hoe je daar invloed op uit kunt oefenen. Op je gezondheid letten, het is een vraag waar veel mensen mee kampen. Je kunt wel zeggen dat je gezond leeft, maar hoe realiseer je dat? Gezond eten is belangrijk. Maar wat is gezond eten eigenlijk? Het is belangrijk om vettigheden te mijden, je moet voedsel eten dat rijk is aan vitamines en aan vezels.

Vitamines en vezels zijn goed voor je lichaam en maken je sterker. Het is daarom belangrijk om veel fruit te eten. Ook groente is een aanrader. Als je op je eten let, is dat vaak al een basis voor een goede gezondheid. Maar daarnaast kan je nog op veel meer manieren aan je gezondheid denken. Zo is het van belang om niet overmatig alcohol te drinken. Alcohol is erg schadelijk voor je gezondheid. Ook een dagelijks portie lichaamsbeweging is goed voor je gezondheid. Wanneer je een baan hebt waarbij je veel zit, is het van belang om daarnaast veel te bewegen. Ook op tijd rust nemen en het vermijden van stress draagt bij aan goede gezondheid.

Meer interesse in gezondheid? Volg de artikelen op Goedkoop.be. Klik hier!

Weet wat je eet

Het wordt in toenemende mate belangrijk onder mensen dat we bewust eten. En iedereen wordt ook steeds bewuster van het eten dat ze eten. Het is natuurlijk ook voor een goed doel als je bewuster met je eten omgaat dan ben je als gevolg daarvan natuurlijk ook een stuk gezonder. En gezond zijn is het belangrijkste wat er is. Maar welk eten is er nou eigenlijk gezond en welk eten kan je beter mijden. Over het algemeen is iedereen het er over eens dat fruit en groente gezond zijn. Maar dit is niet altijd het geval. Nu is het een feit dat Mandarijnen en sinaasappels uitzonderlijk veel suikers bevatten dus veel hiervan eten kan de afval plannen flink in de weg zitten. Hetzelfde geld voor bananen, maar hier zitten dan weer veel koolhydraten in wat goed is in bepaalde situaties. Koolhydraten heb je nodig als je bijvoorbeeld lange afstand gaat rennen. In principe is het aantal koolhydraten de tank die je dan tot je beschikking hebt om de motor draaiende te houden. Als op een gegeven moment de koolhydraten op zijn dan treed de verzuring en kramp op. Indien je nog doorgaat met je fysiek inspannen. Het beste fruit wat je kan eten is kiwi hierin zitten geen nadelige stoffen en zelfs opbouwende stoffen om de spieren goed op sterkte te houden. Dus wil je afvallen is fruit een goede optie, maar beperk de inname van mandarijnen en bananen.